lørdag 20. august 2022

To store elgokser, en litt mindre elgokse og ei flott elgku


To store elgokser (Bilde 1 - 9)


























To store og en litt mindre elgokse (Bilde 10 - 11)





Elgku (Bilde 12 - 14)






Onsdag kveld denne uka traff jeg på to store elgokser i en større kornåker på Skatval. 
Ikke helt uvanlig det, selv om jeg ikke ser elg hver gang jeg prøver å finne dem.

Disse to elgene hadde en målbevisst gange mot en del av åkeren der det bugnet av havre.
Fra før stod det en annen elgokse der, av litt yngre årgang.

Dermed ble det tre elgokser i den samme åkeren.
De to største har jeg nok møtt noen ganger de siste ukene.
Mye tyder på det i alle fall, og at de oppsøker åker, skog og eng i denne delen av Skatval.

Torsdag morgen var jeg igjen ute. Da var de tre elgoksene forsvunnet.
Ved et annet sted på Skatval fikk jeg sett elg denne morgenen.
Det startet med ei flott elgku som gikk rolig gjennom åkeren,
krysset vegen og forsvant like etter inn i skogen.

Men, det var ikke helt slutt på elg denne morgenen. 
Det tar jeg for meg i det neste elginnlegget fra bygda mi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar