søndag 21. august 2022

Et skikkelig geitsprang høyt over kornåkeren


Rådyr (Bilde 1 - 6)


 







Morgenlys ved Dregsetsve


Mot Einberget


Morgenskodde i Vollsdalen


Krøkesberget, mot Forbordsfjellet


Mot Forbordsfjellet


Krøkesberget


Dregsetmyra 1


Dregsetmyra 2

Jeg har ofte tenkt at det hadde vært flott med et bilde av rådyr i lufta, 
der det gjerne hopper avgårde når jeg kommer for nære. 

Noen bilder av det har det blitt, 
men ikke i nærheten av det jeg fikk til for noen dager siden på Skatval i Stjørdal.

Jeg var ute ei tidlig morgenstund, hovedsakelig på leiting etter elgene på Skatval. 
Det har jeg gjort mange ganger i løpet av august. 
På nesten alle av disse turene har jeg kommet over rådyr, 
staselige råbukker og flotte rågeiter. 

Denne morgenen så jeg rågeita i vegkanten ikke mange meter unna bilen jeg satt i. 
Med rolige bevegelser stakk jeg teleobjektivet ut av det åpne sidevinduet.

Da nærmest eksploderte rågeita ut fra vegkanten og inn i kornåkeren like ved.
Jeg rakk noen bilder av den, men bare ett som ble som dette.
Øverst i dette innlegget har jeg valgt å vise tre varianter av bildet.

De andre bildene av ei rågeit fikk jeg tatt i en annen åker på Skatval samme morgen.

Denne tidlige morgenen var det skatvalske landskapet nærmest dekt med morgenskodde. 
Det ga noen landskapsbilder som jeg ikke får tatt hver gang jeg er ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar