mandag 22. august 2022

Nok et møte med disse to store elgoksene


To store elgokser (Bilde 1 - 16)













































Torsdag morgen i forrige uke ble nok en "elgrik" fotomorgen på Skatval i Stjørdal.
I tillegg til elgkua jeg skrev om i det forrige elginnlegget,
fikk jeg et nytt møte med to store elgokser ved samme sted, men en halvtime seinere.

Da kom først nok ei elgku vandrende og krysset vegen der jeg stod med bilen.
Jeg lot henne gå uten at jeg tok noen bilder av henne.

Like bak kom nemlig to "kjenninger". 
De to store elgoksene jeg har møtte flere ganger ved dette stedet.
Også elgoksene krysset vegen og gikk mot skogteigen de ofte har brukt.

"Nye" bilder ble det av dem! 
Den minste av dem var ekstra nysgjerrig og kikket ofte mot bilen min og teleobjektivet som stakk ut.
Jeg er nesten overbevist om at denne elgoksen kjente igjen meg.

Det siste den gjorde før den og kompisen forsvant inn i skogen litt lenger unna,
var å snu seg for å si: - Vi sees nok snart igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar