onsdag 24. august 2022

Nye møter med elgene på Skatval

 

Elgku med ung elgokse (Bilde 1 - 10)










Elgku

Rådyrfamilie og stor elgokse

Elgokse 1

Elgokse 2

Elgokse 3

Morgenskodde over Heggesberget


Lørdag kveld i forrige uke traff jeg igjen på elgkua som drasser rundt på en ung elgokse på Skatval. 
Mye kan tyde på at det er fjorårskalven eller kalven for to år siden som fortsatt følger mora si. 
Jeg har aldri tidligere sett ei elgku med en så liten elgokse på slep.

Denne gangen tok de for seg av løvtrærne og plantevekster mellom to kornåkrer.

Søndag morgen hang skodde tett over hele Skatval. Da ble det verken elg eller rådyr, men bare et par landskapsbilder.

Mandag kveld fant jeg igjen de tre store elgokene i en åker ved en skogteig, tre store elgokser jeg har tatt mange bilder av så langt på ettersommeren.

Denne gangen var de rolige, og la seg ned i åkeren for å hvile. De var vel god og mett av alt kornet de hadde spist, tenker jeg.

Ei rågeit med tvillingkalver sprang kjapt forbi elgoksene. Det ble det også et bilde av, hvor den største av elgoksene vises i bakgrunnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar