lørdag 6. august 2022

Tett på ei elgku og en mindre elgokse

To store elgokser tirsdag kveld (Bilde 1 - 2)


Elgku onsdag kveld

Elgokser torsdag morgen - de samme to som tirsdag kveld (Bilde 4 - 5)


Elgku med ung elgokse torsdag morgen (Bilde 6 - 22)


















Det er ikke alltid slik at jeg kommer tett på elgene på Skatval når jeg kjører en runde rundt i bygda, 
enten grytidlig om morgenen (fra kl. 4 - 6) eller seint om kvelden (etter kl. 21). 

Noen ganger blir det mer det å ha sett dem, 
og jeg får tatt bare noen litt ordinære bilder på god avstand, 
så som de tre første bildene i denne serien.

Fredag morgen denne uka så jeg faktisk ingen elg på min lange kjøretur rundt på Skatval!

Torsdag morgen derimot ble kanskje den aller beste dagen så langt nå på ettersommeren!!!
Det startet med de to elgoksene ikke langt unna der vi bor. 
De beitet i åkeren, men trakk raskt mot skogen, uten at jeg fikk noen særlig gode bilder av dem.

Litt seinere fikk jeg sett ei elgku og en ung elgokse (bare fire tagger til sammen i geviret).
De kom stadig nærmere der jeg satt rolig i bilen med nedskrudd sidevindu.

De passerte over vegen like foran bilen min, og jeg fikk tatt mange bilder av dem.
Først kom elgkua, og litt etter og betydelig er skeptisk, den unge elgoksen.

De ruslet rolig sammen over åkeren og forsvant inn i skogen.
Da trodde jeg at morgenens elgopplevelser var over. 
Det var de definitivt ikke, noe jeg skal vise i et seinere innlegg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar