onsdag 25. august 2021

Nye møter med store elgokser på Skatval

 

Fire elgokser på samme sted (Bilde 1 - 15)















En av to store elgokser fra et annet sted (Bilde 16 - 19)




Mandag morgen denne uka stod jeg igjen svært tidlig opp, i håp om å få sett og tatt enda noen flere bilder av elg i kulturlandskapet på Skatval.

Denne morgenen fikk jeg også god uttelling, i løpet av en times tid mellom klokka fem og seks.

De fire første elgoksene jeg kom over holdt seg sammen på den samme kornåkeren. Dermed ble det mange bilder av dem, både hver for seg og av alle fire! Det har jeg aldri tidligere fått til.

Disse fire elgoksene trakk etter hvert unna og krysset vegen, noe som gjorde at en bil måtte vente til alle hadde passert. De fire elgoksene fortsatte ned mot et annet jorde og en senkning i terrenget.

Bare noen hundre meter unna kom jeg over to andre store elgokser, antagelig de samme to jeg fikk mange bilder av søndag morgen. Denne gangen var det bare en av dem som kom på godt fotohold.

Seks voksne elgokser i løpet av en time! Det er det ikke mange steder som kan by på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar