lørdag 28. august 2021

Hver dag byr nå på nye elgmøter!

 

To elgokser fra 25.08. om kvelden (Bilde 1 - 4)




Tre elgokser fra 27.08. om morgenen (Bilde 5 - 15)












Elgku med to kalver fra 27.08. om morgenen (Bilde 17 - 18)


Elgbestanden på Skatval må være rimelig stor. 
For, på hver runde rundt i mitt nærmiljø kommer jeg over elg.

Bildene jeg viser her er tatt torsdag kveld og grytidlig fredag morgen denne uka.

De store elgoksene er ivrige på å beite på hvete- og havreåkrene.
Når de er ferdige, og klare for å forsvinne inn i skogen igjen, 
kan jeg få mine bilder av disse store dyrene.

Litt spesielt ble det med de to elgoksene som valgte en liten skogteig rett ved vegen.
Jeg har aldri tatt bilder av elg så nære som i denne situasjonen.

Mange elger blir dessverre påkjørt av bil denne høsten, men ikke på Skatval.
For hos oss stopper vi opp når elgen kommer løpende for å krysse vegen.

Denne gangen fikk jeg et par bilder av elg og bil som jeg ble godt fornøyd med.

Fredag morgen fikk jeg også sett enda ei elgku med to kalver. 
Disse to kalvene var noe større enn de veldig små kalvene jeg traff på tidligere denne uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar