onsdag 11. august 2021

Noen flere møter med store elgokser og et par elgkyr på Skatval


Elgokse ved Sandberg Gartneri 05.08.21 (Bilde 1 - 6)

















Elgku ved Drægsetmyra 07.08.21


To elgokser i Storsvedalen 07.08.21 (Bilde 8 - 20)






































Elgku med to kalver ved Drægsetmyra 08.08.21


Elgku med to kalver ved Oppauran 08.08.21

Det er tett mellom elgmøtene på Skatval nå i starten på august. 
Her har jeg samlet bilder fra tre ulike kvelder den siste uka.

De første seks bildene viser en stor elgokse som holdt til i det samme området i flere dager.
Denne kvelden valgte den å legge ut på en lengre avstikker, 
muligens fordi det kom to turgåere langs vegen jeg hadde parkert bilen ved.

Den neste serien viser to andre elgokser, fotografert like ned for der vi bor på Skatval.
Også disse to elgoksene fikk jeg tatt bilder av noen dager tidligere.
Nå holdt de til i en annen og mindre kornåker, og flyttet seg etter hvert over til enda en åker.

Disse to elgoksene fikk jeg fotografert med fargerik kveldshimmel i bakgrunnen,
rett etter at sola gikk ned. Dermed ble det klisjeen "elg i solnedgang"!

To ulike elgkyr med to elgkalver hver fikk jeg sett og fotografert for et par dager siden.
Bege disse to elgmødrene har holdt fast til i sine områder, og var mer sky enn elgoksene. 
Sikkert lurt det når elgjakta starter om ikke mange ukene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar