fredag 7. april 2023

Et vakkert ekorn og en våryr flaggspett

Ekorn ()Bilde 1 - 12)












Flaggspett (Bilde 13 - 16)





Et ekorn har i vinter holdt til ved foringa vår for småfugler ved Dregsetsve Hage & Galleri på Skatval.
Som regel har jeg bare sett sporene etter det, men noen ganger sett det også tidlig om morgenen.

Tirsdag denne uka satt ekornet inne i foringsautomaten da jeg tok turen oppom.
Morgensola hadde kommet over kanten og skinte vakkert inn på både ekornet og omgivelsene.

Dermed ble det en serie bilder av ekornet oppe i den store furua ved automaten før jeg trakk meg tilbake.
Da var ikke ekornet sein om å innta automaten nok en gang!

Like ved holdt en flaggspett hann til. Også den var innom automaten.
Bilder av flaggspetten fikk jeg da den satt i sollyset oppe i et annet tre.
Der trommet den i veg på ei tørrgrein, noe som ga mye lyd.
Det nærmer seg hekkesesong også for flaggspettparet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar