søndag 9. april 2023

5 kortnebbgjess og 80 sangsvaner ved Vingestranda

 


Fem kortnebbgjess på Vingestranda grytidlig torsdag morgen (Bilde 1 - 6)

















Sangsvaner på Vingestranda grytidlig torsdag morgen (Bilde 7 - 17)
































Sangsvaner i kornåker ved Auran onsdag formiddag (Bilde 18 - 20)








Sangsvaner i Vingefjæra etter solnedgang torsdag kveld (Bilde 21 - 22)





Rådyr i kornåker ved Auran grytidlig torsdag morgen (Bilde 23 - 24)





Fullmånen går ned over Bymarka i Trondheim grytidlig torsdag morgen.


Det fine påskeværet i år har gitt fine stemninger også på Skatval.
Grytidlig torsdag morgen tok jeg nok en gang turen ned til Vingebukta og de mange sangsvanene.
Der var 80 sangsvaner i ferd med å våkne etter å vært i fjæra gjennom natta.

Like etter at jeg kom dit, fikk jeg sett fem kortnebbgjess nærme seg. De gikk ned i fjæra for en rast. En liten time seinere tok de igjen til vingene og fløy videre nordover.

Rådyrene viste seg også fram grytidlig om morgenen.  
Ved Auran kunne jeg torsdag telle hele 11 individer rundt i denne store åkeren.

Jeg rakk også et bilde av fullmånen i det den gikk under horisonten, bak Bymarka og Gråkallen, 
også det grytidlig sist torsdag morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar