lørdag 12. november 2022

Tett på ekornene i Ringve botaniske hage i Trondheim

 






















Sist torsdag formiddag la jeg turen til Ringve botaniske hage i Trondheim.
Der visste jeg på forhånd at flere ekorn er nærmest håndtamme og gir gode fotomuligheter på kloss hold.

Det stemte godt, for allerede etter at jeg nærmet meg det første ekornet, så jeg flere like i nærheten.
Da jeg tok opp posene med hasselnøttkjerner og valnøttkjerner (ferdig rensket, kjøpt på min lokale matvarebutikk på Skatval da jeg dro inn til storbyen), kom flere ekorn hoppende mot meg.

Jeg fikk mange bilder av ekornene, både på bakken og oppe i flere av trærne de ofte benyttet.

Nå var jeg ikke alene hos ekornene. Også andre hadde funnet vegen til dem inne i Ringe botaniske hage.
Kanskje ikke så rart da det var et innslag om disse ekornene i Norge Rundt på NRK 1 fredag i forrige uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar