lørdag 5. november 2022

67 kanadagjess, to grågjess og ei hettemåke ved Flatholman

 

Kanadagjess og to grågjess (Bilde 1 - 16)


















Hettemåke

Torsdag formiddag denne uka gikk fototuren igjen til 
Flatholman friluftsområde i Muruvik i Malvik kommune.

Rett ved parkeringsplassen går stien under den gamle toglinja.
Jeg ble neste paff av det synes som møtte meg.

Ganske så nære og på ei lita grasmark satt det veldig mange kanadagjess.
Etter opptelling kom jeg til hele 67 individer.
Så mange er det lenge siden jeg har sett og fotografert!

Ikke nok med det, for sammen med kanadagjessene holdt 2 grågjess til, 
og sannelig ei sein hettemåke.

Jeg gikk rolig forbi alle gjessene.
De tok ikke til vingene men gikk litt lenger ute i fjæra.
En time seinere kunne jeg på avstand se flokken ta til vingene i små flokker.

Dette ble en fin start på turen på Flatholman.
Og, mere skulle det bli...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar