torsdag 24. november 2022

Ny kald dag med sidensvans på Kvislabakken i Stjørdal

 

Sidensvans (Bilde 1 - 10)











Sist mandag ettermiddag rakk jeg nok en tur innom Kvislabakken i Stjørdal for å se etter sidensvans.

Etter litt leiting fant jeg en flokk på rundt 60 individer.
Om disse var deler av den større flokken jeg så samme sted dagen før, vet jeg selvsagt ikke.
Sidensvans er sidensvans. De likner veldig på hverandre...

Også denne gangen satt flokken høyt oppe i noen trær,
men flyttet seg ned i et mindre like ved. Da fikk jeg noen bilder som jeg ble fornøyd med.
Særlig når den ene sidensvansen strakk ut vingene (de tre første bildene).

Ei sidegrein stakk ut som en bue på det ene treet.
Da denne ble dandert med sidensvans, fikk jeg nok et bilde som skilte seg litt ut fra de andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar