onsdag 16. november 2022

Ei aktiv hettemåke og to rolige fjæreplytt - ved Flatholman

Ung hettemåke, en såkalt 1K (Bilde 1- 12)












Fjæreplytt (Bilde 13 - 19)








Sist torsdag la jeg nok en gang fototuren innom Flatholman friluftsområde i Muruvik i Malvik.

Der har ei ung hettemåke holdt til i det samme området 
i flere uker etter at de andre hettemåkene for lengst har trukket sørover.

Denne hettemåka fikk jeg mange litt spesielle bilder av, 
med speiling av høstfarger og en hyttevegg i vannspeilet den svømte rundt i.

Hettemåka var på stadig matleiting, 
og dukket ned med hals og hode på grunnene den svømte over. 
Da fikk jeg bilder av ei hettemåke jeg aldri tidligere har tatt, 
der mønster og vingene ga noen spennende linjeføringer.

Ute på Flatholmen kom jeg over to fjæreplytt denne gangen.
Nå tok jeg mange bilder av fjæreplytt for ei uke siden ved det samme stedet.

En slik vakker og tøff overvinterer som fjæreplyttene er, 
fortjente at jeg også denne gangen fotograferte dem 
på svaberget de satt på mens det var flo sjø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar