onsdag 23. november 2022

En kald og vakker novemberdag i Stjørdal

 

Mot Alstad og Hegge

Nøkkerose

Bakkefrost 1

Bakkefrost 2


 Bakkefrost 3


Hagedammen

Drivhuset

Revebjelle, den siste hageplanten som fortsatt bærer blomster

Bakkefrost 4

Bakkefrost 5

Gråelva, med takrørskog langs bredden

Gråelvosen, med stolper etter tømmerfløting

Stokkender i Gråelvosen

Måker i Gråelvosen

Frostbekk 1

Frostbekk 2

Frostbekk 3

Hengebjørk 

Sist søndag var det nok en kald og vakker dag på Skatval og i Stjørdal.

Jeg var ute først og fremst for å prøve å finne sidensvans, noe jeg til slutt lyktes med ved Kvislabakken, se det forrige innlegget.

Søndag fikk jeg rikelig med tid også til å lete opp noen andre motiver, først i egen hage ved "Dregsetsve Hage & Galleri", og deretter ved flere steder i Stjørdal sentrum.

Nytt for meg var det lille fossefallet jeg fant i en bekk ved Fosslia. Der hadde de kalde dagene nærmest pyntet omgivelsene med istapper og hvit frost. Dette stedet må jeg dra tilbake til når den kalde vinteren setter inn for fullt!

Og, sannelig fant jeg også ei stor hengebjørk som fortsatt bar mange av bladene fra i sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar