søndag 6. november 2022

Fire aktive fjæreplytt på Flatholman

 




















Sist onsdag ble hele 14 fjæreplytt sett ved Flatholman i Muruvik i Malvik fikk jeg melding om.
Dermed håpet jeg på et nytt møte med disse tøffe vaderne nede i fjære og i tangbeltet.

Jeg så ingen fjæreplytt da jeg gikk utover Flatholman, 
og hadde innstilt meg på at de nok hadde fløyet videre.

Da kom det fire fjæreplytt flygende rett forbi der jeg stod. 
De gikk ned i fjæra bare noen titalls meter bortenfor. 
Dermed havnet jeg nok en gang inn i "fotobobla".

Med rolige bevegelser og i lav høyde ålte jeg meg nærmere og nærmere.
Fjæreplyttene var opptatt med å leite småkryp inne i tanga og enset meg knapt nok.

Jeg kom veldig nære og fikk tatt mange bilder på bare få meters hold.
Lav åling tilbake gjorde at "plyttene" beitet videre ved det samme stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar