tirsdag 8. november 2022

Flott start på uka med to nærmøter med oter!

Otermøte 1 (Bilde 1 - 16)
















Otermøte 2 (Bilde 17 - 22)







Starten på denne andre uka i november ble ekstra flott med to møter med otere i fjæra på Skatval!

Jeg dro først til stedet der jeg for vel ei uke siden fikk gode bilder av oterne i steinura, ei steinur de benytter på flo sjø. Om ikke hver dag, så med jevne mellomrom.

Jeg skjønte med en gang at oterne var "hjemme" da jeg gikk rolig fram til ura i overkant.

Like etter dukket de da også opp, en med en liten fisk i kjeften og andre mer av det nysgjerrige slaget.

Otermor tok like godt en tur ut på ei grunne før hun igjen kom tilbake til ura og ungene sine.

Det andre otermøtet skjedde på et helt annet sted. Jeg var i ferd med å avslutte morgenturen, da en oter svømte målbevisst forbi meg ute i fjæra. Jeg skjønte at den hadde frokosten med seg i kjeften.

Like etter gikk den opp på en stein for å begynne å spise fiskemåltidet. Jeg ble nok litt ivrig, for like etter flyttet den seg til noen røtter nede i fjæra. Der følte den seg litt mer trygg og fikk spist fisken.

Selv fikk jeg bilder av oteren i et miljø jeg aldri tidligere har tatt bilder av den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar