tirsdag 22. november 2022

Godt over 100 sidensvans ved Kvislabakken i Stjørdal

 






















Sidensvansene har latt vente på seg denne høsten.
ikke så rart kanskje, for det finnes ikke rognebær i det hele tatt.
Dermed må sidensvansene nøye seg med andre bær og frø på sitt næringstrekk sørover.

Sist torsdag så jeg den første lille flokken, som jeg skrev om her på bloggen for et par innlegg siden.

Lørdag kom jeg over nok en liten flokk, på Kvislabakken i Stjørdal sentrum.
Bildene av noen av dem er de fire siste bildene i dette innlegget.

Søndag derimot nærmest "eksploderte" det, også da på Kvislabakken!

Flokken jeg kom over midt på dagen bestod av minst 100 individer,
men kanskje så mange som tett opp mot 200. 

Ikke alltid lett å telle sidensvanser, der de gjerne flyr mellom mat ned mot bakken 
og hvile høyt oppe i større trær.

Bildene som jeg ble mest fornøyd med, var da sidensvansene lettet fra treet de satt i,
og fløy et par runder rundt meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar