mandag 24. mai 2021

Pansermåkeparet gir seg ikke. De fortsetter å bygge reir på parkerte biler

 












Pansermåkene, eller rettere sagt fiskemåkeparet, som jeg skrev om i det forrige innlegget,
har slettes ikke gitt opp å bygge reir på biler som er parkert på den store parkeringsplassen,
rett ut for Equinors anlegg i Stjørdal sentrum.

Jeg var tilbake rett før pinse og før arbeidsdagen var over for de mange som da hadde parkert der.

På en av bilene, en SUV med skiboks på taket, var pansermåkene i full gang med nok et reir.
Problemer var bare at rett etter at jeg fikk tatt disse bildene,
kom bileieren ut og kjørte bilen sin vekk fra parkeringa.

Dermed ble pansermåkene nok en gang snytt for et mulig måkereir hvor de kunne legge eggene sine.

Jeg var tilbake også andre pinsedag.
I pinsa var det kun to biler på parkeringsplassen.
På en mindre bil hadde måkene både griset til og dratt dit noe reirmateriale.
Noe ferdig reir så jeg ikke. Det tror jeg heller ikke blir enkelt for pansermåkene å få til.

Hva er det som gjør at dette fiskemåkeparet bruker biler til å bygge reir på?
Det kan det nok være mange grunner til.
Kanskje er det slik at måkene hekket på dettes stedet 
før parkeringsplassen ble anlagt der for noen få år siden.

Uansett, jeg har fått noen bilder av et fiskemåkepar jeg aldri før har tatt.

Å skape gode bilder av måkene i disse litt uvanlige omgivelsene, har bydd på noen utfordringer.
I dette innlegget har jeg valgt å presentere de fleste bildene i kvadratisk format.
Samtidig er det ingen tvil om at bildene er tatt oppe på biler og biltak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar