torsdag 27. mai 2021

Ekornfar i tretoppene ved Dregsetsve på Skatval

 















Tirsdag morgen denne uka fikk jeg et nytt nærmøte med ekornene ved Dregsetsve på Skatval.

Denne gangen var det ekornfar som det ble noen bilder av, der han nærmest hoppet fra tre til tre oppe i skogen rett bak husene våre. Også dette ekornet var innom foringsplassen for å spise solsikkefrø.

Jeg fikk ingen bilder av ekornmor denne morgenen, men jeg så henne i noen korte øyeblikk i det samme treet som ekornfar satt i. Kanskje tar de med seg ungene fram fra bolet om ikke lenge?

De fleste gangene jeg tidligere har tatt bilder av ekorn, har det vært fra kamuflasjeteltet ved foringa.

Denne gangen lot ekornfar seg fotografere uten at jeg satt gjemt. Nå må det legges til at de fleste bildene her er noe croppet, så avstanden mellom meg og ekornfar var nok litt større enn hva bildene viser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar