fredag 28. oktober 2022

Nærmøte med otermor og den ene ungen

 














Denne helga er det "Midt-Norske NaturFotodager" på Stjørdal i regi av BioFoto Midt-Norge som gjelder! Likevel, jeg rakk en snartur ned i fjæra på Skatval på flo sjø midt på dagen i går.

Sannelig, der fant jeg otermor og den ene av hennes to unger i steinura de ofte benytter som soveplass når det er høyvann. 

Først hørte jeg at de var inne i steinura, for de hadde nok hørt at det var noen på oppsida, selv om jeg prøvde å være ganske så stille. Like etter dukket et hode opp i vannflata mellom noe steiner.

Slik fortsatte det de neste minuttene, og til slutt kom både mor (den lyseste) og barn opp i det samme vannhullet! Da var jeg godt fornøyd med dagens kjappe fotofangst!

Her er innholdet i naturfotodagene, dager som i tillegg til disse foredragsholderne, byr på mange andre opplevelser. Vi tror det blir "stinn brakke" denne helga, av ivrige og entusiastiske naturfotografer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar