lørdag 26. februar 2022

Sunnmøre 1: Fugleliv i Ørsta sentrum

 

Siland par (Bilde 1 - 5)





Ørsta 1

Ut Ørstafjorden

Ørsta 2

Hovdebygda

Ørsta 3

Fiskefangst

Storskarv

Stokkand (Bilde 13 - 17)





Denne uka tok vi turen til Hovdebygda i Ørsta, der vi har vårt fritidshus. Bildene jeg viser her er fra sist søndag, i Ørsta sentrum innerst i Ørstafjorden. Mens bilen vår stod på lading, tok jeg med meg fotoapparatene ned mot vannkanten og fant mange motiver, av landskap og fugler.

Et silandpar var opptatt med å finne mat rett ut for moloen jeg stod på. Det ga noen bilder av disse vakre endene som jeg ikke har tatt tidligere. Snakk om vakre fugler!

Mange stokkender holdt til i dette området. I likhet med mange andre steder så det ut til at de ble fóret med brødmat med jevne mellomrom. Det var nok en av grunnene til at de holdt til akkurat der.

To storskarver kom også flygende inn fjorden, svømte litt rundt, før de igjen tok til vingene.

Ørsta ligger vakkert til innerst i Ørstafjorden. Særlig vakkert er det om vinteren med snøkledde høye fjell på alle kanter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar