mandag 22. mars 2021

Sultne otere i sterk vind og sluddbyger - del 1

 












 










Egentlig har jeg "oterfri" i helgene, og prøver å bruke tida til andre fotomotiver.
Det "sprakk" sist helg. Søndag lavet det ned med blaut nysnø. Det var ikke mange andre motiver å finne.
Dermed gikk fototuren også denne dagen ned i fjæra på Skatval.

Normalt er det ekstra vanskelig å komme tett på oterne i helgene. Da er gjerne andre fotografer innom, og flere nysgjerrige turgåere. Dermed holder oterne gjerne litt større avstand til oss tobeinte.

Været sist søndag lokket ikke mange ut på en fjæretur. Dermed hadde jeg de to oterne jeg raskt kom over, helt for meg selv. Jeg kunne rolig nærme meg dem, uten at de ble nevneverdig forstyrret.

Jeg tror dette var otermor og den ene oterungen. Sannsynligvis de to samme individene jeg fikk noen bilder av sist torsdag, jfr. lørdagens blogginnlegg.

Midt på dagen sist søndag var begge oterne ekstra leikne og litt småsultne.
Samtidig så det ut til at de koste seg i bølgene og sluddbygene som kom og gikk.

Jeg fikk bilder av dem, både til vanns og opp på steiner der fisken gikk kjapt ned.
Bilder ble det også av otermor da hun kløyv opp på en større stein for å gjøre sitt fornødne.

Den store oterungen  kom svømmende mot meg med en liten fisk i kjeften.
Den ble satt til livs noen meter oppe i fjæra, blant steiner og tang.

Søndag fikk jeg så mange bilder av de to oterne at jeg har valgt å dele dette opp i to deler.
Del 2 av dette møtet med oterne kommer derfor i  morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar