fredag 19. mars 2021

Ærfugler i vakkert vårlys ved småbåthavna i Stjørdal

 

Ærfugler ved småbåthavna i Stjørdal (Bilde 1 - 6)






Tjeld ved Vikanbukta (Bilde 7 - 8) 


13 stær ved Skjærvold (Bilde 9 - 12)




Pilfink ved Skjervold

Gråmåker ved Steinvikholmen

Gråmåker ved Fløan

Sangsvaner ved Aurheim

Rådyr ved Aurheim

De mange ærfuglene ved småbåthavna og Langøra i Stjørdal er der fortsatt. Flokken tar  turer inn mellom båtene for å beite små blåskjell fra bryggeflottørene. 

Jeg rakk så vidt å ta noen bilder av ærfuglene torsdag ettermiddag. Noe hadde skremt dem, uten at jeg skjønte hva det var. Da padlet flokken tett sammen ut av småbåthavna. Et par etternølere rakk jeg å få noen nærbilder av.

Ved Vikanbukta var det faste tjeldparet på plass ytterst på betongbrygga. Der satt de og lot meg komme tett på, uten at de tok til vingene.

Ved Skjervold kom jeg over en flokk på 13 stær onsdag ettermiddag. De var på plass også dagen etter i den samme treklynga.

Både onsdag og torsdag ble det noen bilder av andre fuglearter, som pilfink, gråmåke og de mange sangsvanene i kornåkeren ved Aurheim.

Torsdag så jeg ikke mange rådyr da jeg kjørte rundt. Rågeita og hennes to store kje var mest opptatt av å spise korn i åkeren ved Aurheim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar