fredag 26. mars 2021

En ny oter, en voksen havørn og andre møter i vårværet på Skatval

 

Oter (Bilde 1 - 6)






Havørn ad. (Bilde 7 - 8)


Gravand (Bilde 9 - 10)


Gulspurv hann

Tjeld (Bilde 12 - 13)


Rådyr (Bilde 14 - 15)




Sangsvane


Noen morgener står nye fotomotiver nærmest i kø. Det skjedde grytidlig sist onsdag morgen.

Jeg kom over en oter i fjæra på Skatval på et sted jeg ikke tidligere har fotografert oter. Dette individet så ut til å være alene, og virket mer forsiktig enn de jeg vanligvis har tatt bilder av denne vinteren.

Noen få bilder av den ble det, både da den spiste opp dagens tidlige frokost, og da den dukket opp like ved steinura den sikkert hadde tenkt å ta formiddagsluren inne i.

En velvoksen havørn satt ytterst i fjæra. Denne gangen fikk jeg til å snike meg litt innpå, i dekke bak noen trær og busker, før den ble klar over fotografen og tok til vingene. Jeg så den igjen litt lenger borte i fjæra, sittende på en ny stor stein.

Gravender, tjeld, gulspurv og rådyr ble også bildefangsten denne morgenen. Og, jeg rakk jobbstart også denne morgenen, med god margin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar