søndag 6. mars 2022

Fjæreplytten på Flatholman i Malvik

 



















For noen få dager siden besøkte jeg igjen Flatholman, friluftsområdet i Malvik.
Der var det noen dager tidligere sett en liten flokk med fjæreplytt.
Det er ikke helt uvanlig. Jeg har selv sett fjæreplytt der mange ganger på vinters tid.

Denne dagen fant jeg bare en eneste fjæreplytt.
Den satt som fjæreplytter og andre vadere gjør når det er flo sjø,
helt rolig på svaberget litt opp for vannkanten.

Også denne fjæreplytten var av det rolige slaget, og lot meg komme rimelig nær.
Det ble det mange bilder av, i fint ettervinterlys!

Nå tror du kanskje at jeg var lenge rundt denne fjæreplytten.
Det var jeg ikke, av hensyn til fuglen. 
Bare etter noen få minutter trakk jeg meg unna, 
slik at fjæreplytten fikk være for seg selv nede i vannkanten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar