mandag 14. mars 2022

En utrolig morgen med vakkert lys og mange sangsvaner!

 

Sangsvaner i morgenlys ved Olderfjæra og Skjervold (Bilde 1 - 8)








Velvang

Vingestranda

Sangsvaner ved Einberget (Bilde 11 - 13)



Rådyr ved Velvang

Steinvikholmen

Isfjære ved Steinvikholmen

Skjæra bygger reir

Stæren er kommet!

To otere tar pause i steinura (Bilde 19 - 21)



Onsdag i forrige uke var det ekstra vakkert på Skatval tidlig om morgenen.
Jeg var ute og klar til å fange morgenen allerede før klokka sju.

Før sola kom opp, var det en rødlig himmel som lyste mot meg, særlig mot vest.

Ved Velvang kom den ene flokken etter den andre med sangsvaner flygende forbi.
De hadde overnattet ute i fjorden litt lenger inne, og var på veg til kornåkeren de skulle bruke.

Jeg fant da også flokken igjen litt seinere. Ved denne åkeren kunne jeg telle over 80 individer.

Det er tydelig at våren nærmer seg!
Jeg fant to stær sittende oppe i et tre. Like ved holdt ei skjære på å bygge et nytt reir.

Nede i fjæra fant to otere ut at de skulle inn i steinura for å ta noen timers hvile.
Jeg rakk et par bilder av dem før de forsvant blant steinene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar