tirsdag 20. oktober 2020

Nytt møte med elgokser på Skatval

 

Elgokse 1 (Bilde 1 - 3)



Elgokse 2 (Bilde 4 - 5)


Elgokse 1 (Bilde 6 - 10)





Det ble et nytt møte med to velvoksne elgokser på Skatval sist mandag!

Jeg fikk tips om at den store elgoksen jeg fikk tatt mange bilder av for vel en måned siden, fortsatt holdt til i det samme området. Dermed tok jeg turen dit både før jobbstart og i kveldinga.

Den store elgoksen fikk jeg tatt noen bilder av både i kveldinga (de tre første bildene) og om morgenen (de fem siste bildene).

Den noe yngre elgoksen, med et litt mindre gevir, så jeg bare på morgenturen.

Selv om det er midt i elgjakta, lever nok de fleste elgoksene på Skatval relativt trygt. For elgjaktlagene i bygda vår har bestemt at store elgokser skal de ikke skyte, og godt er det for disse prakteksemplarene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar