fredag 2. oktober 2020

Fra gråspurv til Ålesund, motiver fra Sunnmøre


Gråspurv (Bilde 1 - 4)











Kjøttmeis


Vannliljer (Bilde 6 - 9)











Høstsirkel


Kirka i Austefjorden


Kveld ved Hovdåsen


Hovdevatnet


Ørsta


Håvika i Volda


Surfere ved Alnes


Ålesund


Under ukesoppholdet på Sunnmøre for ei uke siden, 
ble det tatt bilder i mange sammenhenger.
Her har jeg samlet flere av dem i dette innlegget.

Gråspurvene og kjøttmeisa fikk jeg tatt bilder av ved huset vårt i Hovdebygda.
Litt godt med mat i foringsautomaten gjorde at småfuglene kjept var på plass.

Vannliljer, eller hvit nøkkerose, er en vakker plante, 
også nå om høsten når blomsten har gitt seg.
Vannliljer egner seg godt i svarthvitt.
Dermed ble disse to bildene til fire, i både farge og svarthvitt.

"Høstsirkel" med alle de fargerike bladene fant jeg ved kirka i Austefjord.
Jeg har verken fylt på eller fjernet noen av bladene.
Motivet lå nøyaktig slik rett foran meg på asfalten.

En av dagene dro vi til Ålesund og Alnes på Godøya.
Der ute holdt mange surfere til i de store bølgene.
Med gråvær, regn og dermed dårlig fotolys, og langt fotohold,
ble det dessverre ikke mange gode bilder av disse våghalsene.

2 kommentarer:

  1. Vakre bilder!Likte spesielt godt den fine kirken! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren, Anita! Ja, det er mye vakkert å finne som motiver på Sunnmøre!

    SvarSlett