torsdag 18. november 2021

Nytt otermøte i fjæra på Skatval

Oter spiser flyndre (Bilde 1 - 7)







Solrikt og flott i fjæra (Bilde 8 - 12)






 Onsdagens vakre solnedgang

Onsdag ettermiddag denne uka ble været brått mye bedre. Tidligere på dagen regnet det fra en heldekkende grå himmel. Skydekket forsvant, og vi fikk en solrik og vakker avslutning på dagen.

Dermed gikk turen etter jobbslutt ned i fjæra på Skatval. Med stor fjæra var jeg ikke særlig optimistisk med tanke på å finne en oter å fotografere.

Jeg ble derfor litt overrasket da jeg så en oter med ei stor nyfanget flyndre komme opp mellom noen steiner helt ytterst i den ene steinrøysa.

Forsiktig prøvde jeg å snike meg innpå, nærmest med livet som innsats på de sleipe og glatte steinene. Jeg kom nærmere og nærmere uten at oteren ble skremt.

Plutselig ble den oppmerksom på meg og stupte ut i vannet, mens fisken lå igjen ved stenien. Da trodde jeg først at jeg hadde ødelagt måltidet for oteren, men hadde et lite håp om at den ville komme tilbake.

Det gjorde oteren! Den nærmest smøg seg opp etter fisken som den dro med seg ut i vannmassene. Borte ble både oteren og flyndra.

Jeg så den samme oteren litt seinere, god og mett på et annet sted ute i fjæra. Da var nok den store flyndra blitt til fersk otermat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar