torsdag 11. februar 2021

Et usedvanlig vakkert morgenlys og en fargerik solnedgang på Skatval

 

Storsvedalen

Røkke

Mot Forbordsfjellet (Bilde 3 - 5)



Kråker (Bilde 6 - 8)



Solnedgang sett fra fjæra på Skjervold (Bilde 9 - 15)







Etegilde hos oterfamilien


Sist tirsdag ble en utrolig flott dag for landskapsfoto både tidlig og seint på Skatval.

Tidlig om morgenen og rett før jeg måtte kjøre på jobb, framstod himmelen i blå, lilla og rosa fargenyanser. Temperaturen var som vanlig denne vinteren, av det ekstra kalde slaget!

Jeg var tilbake om ettermiddagen, rett før sola gikk ned. Da gikk turen ned til Skjervold på Skatval. Et skydekke dekket det meste av himmelen, men mot vest var det klarvær. Det gjorde at sola skinte i retning der jeg stod og oppunder skylaget.

Med is og snø i fjæra ble det dermed noen litt spesielle solnedgangsbilder. Det er ikke hver dag det oppstår slike vakre stemninger som det jeg fikk oppleve tirsdag ettermiddag!

En større flokk med kråker holdt til ytterst i fjæra. De fikk jeg også litt annerledes bilder av i det spesielle lyset, med fuglene nærmest i silhuett ytterst i fjæra, og i fargerike bakgrunner.

Oterfamilien fikk jeg bare tatt et par avstandsbilder av. De holdt dessverre til i en retning der sola ikke lyste dem opp. Jeg drømte der og da om "Oter i solnedgang". Det får bli ved en seinere anledning.

2 kommentarer:

  1. Så fine stemningsbilder! Fint å se otergjengen der ute, selv om det ikke ble i solnedgang:)!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren, Bippa! Ja, det ble et sjeldent stemningsfullt syn av en solnedgang sist tirsdag!

    SvarSlett