torsdag 12. november 2020

Mye fugl og lekkert høstlys ved Midtsandtangen i Malvik

 

Kanadagjess (Bilde 1 - 5)





Haveller

Kaier

Stær

Midtsandtangen friluftsområde (Bilde 9 - 16)









Onsdag ettermiddag denne uka gikk turen igjen til Midtsandtangen friluftsområde i Malvik kommune.

Også denne gangen håpet jeg på å få sett og fotografert stillits, en art som har vært der flere ganger de siste dagene. Jeg fikk dessverre ikke sett disse vakre og fargerike fuglene denne gangen heller.

En flokk på 11 kanadagjess holdt til i fjæra, og svømte litt ut fra land da jeg nærmet meg.

En større flokk med haveller kunne jeg også ta et par bilder av. Andre arter på vannflata og i vannkanten, men dessverre litt langt unna for gode bilder, var svartand, kvinand, bergand, gråhegre og gråmåke.

Lyset var spesielt denne dagen. En blå novemberhimmel, lav sol og tåke på fjorden i nærheten ga et varmt lys på landskapet i friluftsområdet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar