tirsdag 3. november 2020

De første sangsvanene på Skatval denne høsten

 

Sangsvanefamilie (Bilde 1 - 2)


Havørn

Storskarv (Bilde 4 - 5)


Oter (Bilde 6 - 7)


Kråker (Bilde 8 - 9)


Ettermiddagshimmel

Kjøttmeis

Bjørkefink hann

Flaggspett


 Svartmeis


Sist søndag ettermiddag fikk jeg tatt et par bilder av sangsvaner på Skatval,
i det de fløy forbi meg der jeg stod nede i fjæra i Vinnan og Velvangen fuglefredningsområde.
Dette var første gang denne høsten jeg har sett sangsvaner på Skatval.

Bildet av havørnen sittende på en større stein ved Velvang er fra sist fredag.

Det er alltid fugler på eller rundt Storsteinen ved Skjervold.
Søndag var det en ung storskarv som kom flygende og landet på toppen av den store steinen.

Oteren dukket opp også denne gangen. Ett individ satt på en stein langt ute i fjæra.
Dette er sannsynligvis det samme individet jeg har sett og fotografert den siste måneden.

Kråker er det mange av innenfor Vinnan og Velvangen fuglefredningsområde.
Årsaken er blant annet kornåkrene og det som måtte by seg i fjæra.

I egen hage sist helg fikk jeg tatt noen få nye bilder av småfugler.

Spesielt var det med bjørkefinken. Den hadde flydd på et av vinduene våre.
Rett etter at jeg fikk tatt dette nærbildet av den, kviknet den til og fløy inn i skogen like ved

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar