lørdag 25. mai 2019

Tur på svensk side - med elgmøter


Elg 1


Elg 2


Tamrein


Fjellbjørk


Snasahögarna


Ånnsjön 1


Gråtrost


Gammel høyløe


Ånnsjön 2


Ånnsjön 3


Par av bergand


Ånnsjön 4


Plankesti ved Ånnsjön


Åpent terreng ved Ånnsjön


Ånnsjön 5


Trær med kveldsskodde


Kveldsstemning ved Bodsjön


Elg 3


Elg 4


Elg 5


Onsdag kveld denne uka fikk jeg sett meg rundt og fotografert 
ved flere steder på svensk side av kjølen.
Som jeg skrev i det forrige innlegget, gikk turen bl.a. til fuglerike Ånnsjön.

Denne gangen tok jeg også turen inn mot den svenske turisthytta Storulvån.
Der ble det blant annet noen bilder av en ung elg i vegkanten.

Nede ved Ånnsjön var jeg innom Handöl og fuglestasjonen der.

I tillegg til besøket i Lagunen (se det forrige innlegget),
tok jeg turen utover plankestien i Ånnsjön naturreservat.
Der fikk jeg blant annet sett og fotografert et par av bergand,
en art jeg slettes ikke ser hvert år.

Rett før Duved kjørte jeg av og fulgte veg 322, mot Sandvika og Verdal.
Også der fikk jeg et nytt møte med en elg,
i det den krysset vegen rett foran meg.

Enda var det tidlig i fjellheimen, men snø på toppene.
De fleste vannene var isfrie og fjellbjørka i ferd med å grønnes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar