søndag 5. mai 2019

Seks gravender i lufta samtidig og andre våropplevelser på Skatval


Gravand (Bilde 1 - 4)











Fiskemåke


Tjeld (Bilde 6 - 7)





Skjære


Steinvikholmen


Fløan


Steinvik


Da skodda lettet sist onsdag morgen, tok jeg turen ned i fjæra ved Vinge og Velvang.
Der ble det en ekstra vakker og varm vårmorgen før jeg dro på jobb.

Seks gravender, en hunn og fem hanner, fløy rett forbi meg.
Her blir det nok kamp om den ene hunnen for å danne par.
Selv fikk jeg fluktbilder av disse vakre endene
som jeg aldri tidligere har tatt.

En vakker tjeld i fjæra ved Velvang,
satt rolig på en stein i fjæra.
Det gjorde også fiskemåkeparet nede på Vingestranda.

Før jeg tok turen innom Vinge og Velvang,
var jeg innom Steinvikholmen og området omkring.
Det ga noen morgenbilder hvor det fortsatt hang igjen litt skodde i lufta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar