mandag 25. mars 2024

Sandlo og stær ved Vinge på Skatval, 23.03.24


Sandlo ved Vingestranda (Bilde 1 - 4)











Stær ved Vinge (Bilde 5 - 6)





Kveld i fjæra ved Vinge og Skjervold (Bilde 7 - 11)














Rådyr ved Kvithammer (Bilde 12 - 13)





Mot Forbordsfjellet
 

Nordlys, fotografert fra Dregsetsve rett før midnatt 23.03.24









Lørdag kveld før sola gikk ned la jeg fototuren til Vinge og Skjervold på Skatval.
Været var av det gode, med nær skyfri himmel, lite vind og noen få plussgrader.
Jeg håpet at enda et par trekkfugler hadde funnet vegen over fjorden og til fjæra på Vinge.

Det stemte! For langt ute i den store fjæra både hørte og så jeg vårens første sandlo,
en art som faktisk også kan hekke i dette området. 

Forsiktig tilnærming ga noen bilder av sandloen, før jeg igjen trakk meg rolig unna.

Lenger inne på land kom jeg over hele åtte stær. Dette er det største antallet jeg har sett så langt i vår.

Lyset var av det gode slaget denne kvelden. Dermed ble det noen stemningsbilder fra fjæra.
Noen timer seinere ble vi klar over et heftig nordlys som lyste opp natthimmelen, blant annet i Trøndelag. Vi var ute i seineste laget, men fikk tatt noen bilder av det grønne nordlyset på natthimmelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar