lørdag 2. april 2022

Oter, tyrkerduer og noen andre motiver

 

Oter i fjæra på Skatval (Bilde 1 - 6)






Kortnebbgjessene fløy over Skatval og innover fjorden (Bilde 7 - 8)


Kaie ved Værnes kirke

Tyrkerduer ved Værnes kirke (Bilde 10 - 15)






Rådyr ved Vinge

Det ble noen nye bilder av en oter i fjæra på Skatval etter jobbslutt sist torsdag.

Dette individet lå på en av de samme steinene som jeg fikk fotografert oter på for et par uker siden. 

Mye kan vel tyde på at dette var det samme individet. Nesten så jeg tror den kjente meg igjen, der jeg stod litt skjult bak en større stein ute i fjæra.

Mens jeg stod der ute i fjæra, trakk en flokk på rundt 100 kortnebbgjess i plog rett over meg. Et skikkelig vårtegn dette! De første flokkene så jeg noen dager tidligere.

 Det ble også noen bilder før jobbstart sist torsdag, av til sammen tre tyrkerduer. De har fast tilhold ved Værnes kirke og bød seg fram i all sin fjærprakt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar