tirsdag 13. april 2021

Nye bilder av trekkfuglene vipe, sandlo, stær, vintererle og tjeld

 

Vipe (Bilde 1 - 3)



Sandlo (Bilde 4 - 6)



Stær (Bilde 7 - 9)



Vintererle hann

Tjeld (Bilde 11 - 13)



De siste par dagene har sola tittet fram og gitt litt vårfølelse for trekkfuglene som nå er kommet.

Ved Vingestranda holdt en flokk på over 20 viper til deler av sist helg. 
De fikk jeg noen bilder av, både når de fant føde på en åker og i lufta.

Fem sandlo kunne vi telle ved Vingestranda på lørdag.
Denne lille vaderen holder seg gjerne nede blant steiner og tang under trekket.

Stæren har vært her i mange uker nå.
Med sol på fjærdrakten glinser den litt ekstra,
som det ene individet jeg fikk et par bilder av ved Skjervold sist lørdag.

Jeg rakk så videt et par bilder av vintererla ved Gråbræk Mølle i Stjørdal på søndag.
Paret var litt skvetten av seg, men hannen lot seg fotografere på litt langt fotohold.

Tjelden har også vært her i noen uker.
Om ikke lenge vil den legge eggene sine, 
på bakken eller på rugeplatter som den lokale fugelforeninga har satt opp. 
Bildet av tjelden oppe i platten tok jeg i Halsøen sist søndag.
Nettopp denne platten har tjelden benyttet de siste par årene.

1 kommentar:

  1. Så vackra bilder jag ramladei n på min blogwalk tur:) Lägger in denna sajt mina favoriter KRAM Från karlshamn

    SvarSlett