søndag 4. april 2021

Like før beverne kommer ut av hytta ved Theisendammen

 

Beverhytta ved Blyberget (Bilde 1 - 2)


Mot demninga

Bevergnag (Bilde 4 - 6)



Beverspor

Stokkand par

Kvinand hann (Bilde 9 - 11)



Storvokste lerketrær (Bilde 12 - 15)




Stokkand hanner

Glitrende issørpe

Mot Sommersetra og Gråkallen

Sist tirsdag morgen tok jeg turen til Theisendammen i Bymarka i Trondheim, for å se hvor langt våren hadde kommet, og om det var noen aktivitet hos beverfamilien.

Jeg så ikke noe til beverne denne morgenen, selv om jeg hadde hørt at noen hadde sett dem allerede.

Det så ut til at beverne hadde vært ute, og det var åpnet vann både ved den nye beverhytta ned for Blyberget, og flere andre steder i nærheten. Nå var jeg litt sein ute denne morgenen. Dermed kunne beverne allerede ha gått til ro etter nattas turer ut av hytta.

Jeg gikk rundt hele Theisendammen og fikk tatt noen andre bilder, av stokkender og ei kvinand, samt smeltende is og snø på selve dammen. 

Nå er det nok like før jeg igjen kan få tatt noen nye nærbilder av vår største ganger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar