lørdag 16. januar 2021

Vakkert med sol og nysnø i fjæra på Skatval!

 

Skjærpiplerke

Gjerdesmett

Stokkender

Sangsvaner

Oter

Oterspor

Fjærelandskap sett gjennom glasskula (Bilde 7 - 11)





Vingestranda 1

Vingestranda 2

Tindvedbusker

Fjæra ved Skjervold (Bilde 15 - 18)







Etter et realt snøfall og mye vind sist tirsdag, skein sola og det var vindstille på onsdag. 
Det betød muligheter for bilder nede i fjæra på Skatval og med snø helt ned til vannkanten.

To barske arter småfugler kom jeg over, 
ei skjærpiplerke som gikk i tangbeltet og fant småkryp den kunne spise
og en av flere gjerdesmetter som holdt til ved et åpent oppkomme.

Større fugler som stokkender og sangsvaner var det fortsatt mange av på Vinge. 

En voksen oter langt ute i fjæra fikk jeg tatt et avstandsbilde av.
Oterspor i nysnøen ble det også, noe jeg ikke har bilder av fra før.

På denne flotte vinterdagen passet det godt å ta fram glasskula, 
en av årets julegaver som jeg ble ekstra glad for.
Dermed ble det noen bilder av ei litt annerledes strandlinja på Skatval!

Etter å ha leikt meg ferdig med glasskula,
måtte jeg også feste noen mer tradisjonelle bilder fra fjæra til brikken.
For, det er ikke mange dager i løpet av vinteren 
at nysnøen dekker landskapet på en slik vakker måte. 

2 kommentarer:

  1. 2 hardhauser, skjærpiplerka og gjerdesmetten, holder ut i kulda!
    Må være godt med mat tilgjengelig da.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Alltid godt med mat på Skatval, for store og små!

    SvarSlett