tirsdag 8. september 2020

Nytt møte med en gedigen elgokse på Skatval























































Sist søndag skjedde det igjen!
Jeg traff på nok en gedigen elgokse på Skatval!

Kona og jeg skulle avslutte ei lang helg med en liten gåtur i eget nærmiljø.
Vi hadde ikke gått mange metrene
før vi oppdaget en elgokse som stod midt i kornåkeren.

Da ble det slutt på gåturen for mitt vedkommende!
Jeg sprang tilbake til huset vårt, hentet kameraene med lange teler,
satte meg inn i bilen og kjørte kjapt til der vi hadde sett elgoksen.

Kona ventet der, fikk satt seg forsiktig inn i bilen.
Dermed var det bare å "skyte løs" fra bilvinduet.

Elgoksen denne gangen var en av de aller største
jeg noen gang har fotografert på Skatval.
Denne hadde hele 20 takker eller spir på geviret.
Dermed var det et velvoksent dyr vi hadde rett foran oss!!!

Om det ble noe av gåturen?
Ja, for kona ble det den normale lengden på turen.
For meg ble turen mye kortere.

Så fikk jeg da trimmet pekefingeren på høyrehånda mer enn normalt.
For denne elgoksen fikk jeg tatt mange bilder av,
før den sprang over vegen og rolig ruslet videre på sin ferd
gjennom det skatvalske landskapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar