fredag 4. september 2020

En solrik og magisk tidligmorgen på Skatval


Soloppgang (Bilde 1 - 3)








Vingestranda (Bilde 4 - 7)











Myrsnipe og sandlo (Bilde 8 - 10)








Sandlo


Sandlo og myrsnipe (Bilde 12 - 16)














Myrsnipe (Bilde 17 - 19)







Alle bildene som jeg viser her ble tatt grytidlig
onsdag morgen, mellom kl. 06.45 og 08.00.

Dette ble en magisk start på dagen!

Litt nattetåke lå over kulturlandsskapet.
Sola farget denne og omgivelsene med mørke gule toner,
og visket ut detaljene i skyggepartiene.

Da jeg kom ned på Vingestranda, var sola kommet litt høyere på himmelen.
Mønsteret i den fine sanda, ga likevel gode kontraster.
Dermed ble det litt landskapsfotografering nede i fjæra,
før jeg igjen hadde fokus på småvaderne.

Onsdag morgen kunne jeg telle åtte sandlo og fire myrsniper.
Noen bilder ble nok ganske like de jeg allerede har vist her,
mens andre skilte seg noe ut.

Uansett, jeg var godt fornøyd da jeg skyndte meg tilbake til bilen,
for å rekke jobbstart på ungdomsskolen jeg jobber ved.

2 kommentarer:

  1. Hei
    Flott soloppgang, og kjempe fine bilder av fuglene.

    Vivi

    SvarSlett
  2. Tusent takk for kommntaren! Ja, det var spesielt denne morgenen! Ikke alltid det er slik.

    SvarSlett