søndag 6. september 2020

Fotomotiver både kveld og morgen denne uka på Skatval


Elgokse (Bilde 1 - 3)








Rådyrgeit med to kje (Bilde 4 - 5)





Ringduer på kornåker (Bilde 6 - 7)





Myrsnipe (Bilde 8 - 10)








Sandlo


Denne uka har det blitt mye fotografering rundt om på Skatval,
både på kveldstid og grytidlig om morgenen.

Det fine høstværet, med mye sol og gode temperaturer
samt mange fotomotiver, gjorde at jeg tok flere turer ut.

Nok en velvoksen elgokse fikk jeg sett og tatt noen bilder av.
Rådyrgeita med de to kjeene har jeg antagelig tatt bilder av tidligere.
Uansett, alltid spennende å møte dissse dyrene i kveldinga!

En større flokk med ringduer holdt til på en stubbåker.
Minst hundre litt rastløse ringduer fant godt med spillkorn på åkeren.

Myrsnipene og sandloene ved Vingestranda var jeg innom flere morgener.
Antallet varierte fra dag til dag. På det meste var det fire myrsniper og ni sandlo.
Disse småvadrene forlater nok Vingestranda om ikke mange dagene.

Men, nye fotomotiver dukker stadig opp!
Nå venter jeg bla. på nye nærmøter med oteren nede i fjæra.

2 kommentarer:

  1. Kjempe fine bilder. Jammen skal jeg si at elgen er et mektig dyr!

    Ha en fin søndag.
    Vivi

    SvarSlett
  2. Takk for nok en kommentar! Ja, elgen er et flott og mektig dyr! Bare så synd den sjelden er framme når lyset er på sitt beste.

    SvarSlett