mandag 12. mars 2012

En vindfull dag på Skatval!









Lørdag sist helg ble en noe grå dag, men med mye vind. Vind kan gi gode bilder har jeg erfart mange ganger. Jeg kjørte derfor litt rundt i mitt nærområde og fikk faktisk til noen bilder.

For noen uker siden fotograferte jeg noen storskarver ved "Storsteinen" ved Vinnan på Skatval. Lørdag satt det bare en enslig skarv på steinen. Kanskje ikke så rart med mye vind og kraftige bølger som slo inn over steinen. De to øverste bildene viser med all tydelighet hvorfor det bare var en skarv på steinen. For en tøffing! Den holdt stand oppe på Storsteinen.

En annen tøffing var mannen som drev med kiting ut for badestranda ved Vinge Camping. Her gikk det fort unna! Da han snudde, lettet han mellom fem og ti meter over vannflata. Hadde jeg vært 20 år yngre og noe bedre trent, så ...

Gangbrua ut til Steinvikholmen tas bort om vinteren slik at bare fundamentene står igjen i sjøen. Det kan også gi spennende bilder når det blåser slik det gjorde på lørdag.

Inn i mellom revnet skydekket og sola skinte på kulturlandskapet inn mot Langstein.

Et par stærflokker kom jeg også over. Ser du nøye på bildet av den ene stæren, ser du ar fjærdrakten langt i fra bare er svart.

På stubbåkeren fant en flokk sangsvaner mat.

1 kommentar:

  1. Flotte bilder som vanlig Einar! Snart er det full vår, gleder meg voldsomt!:) Likte ekstra godt det første skarvebildet, og bildet av brygga!

    Knut Børge

    SvarSlett