onsdag 25. januar 2012

Katta spiste fugl på dørmatta



- No e æ mett og vil inn, hørtes det nesten ut som katta vår sa da jeg kom fra jobb i dag. ikke rart kanskje, på dørmatta utenfor inngangsdøra lå bare fjærene igjen etter formiddagens lunsj. Ei lita meis (løvmeis?) ble til kattemat i dag.

Det hjalp lite at jeg høylytt ga uttrykk for hva jeg mente om den slag oppførsel. Katta ville bare inn og finne godplassen sin...

Det er sjelden jeg ser våre to katter ta småfugler, selv om jeg har foring ikke langt fra husene. De har alltid tilgang på annen mat, noe jeg tror hjelper.

Skulle derimot denne "tilgrisinga" av dørmatta fortsette, lever nok katta rimelig farlig, vil jeg tro....

4 kommentarer:

  1. Ja kattene våre tar nok en uhorvelig mengde småfugl, noe som vel er grundig bevist gjennom forskning. Flott at du gav den en skjennepreken, så gjør den ikke det igjen ;)

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  2. Anonym28/1/12

    Det enkleste er pistol...

    mvh
    Per Inge V.

    SvarSlett
  3. Anonym30/1/12

    For en oppdatering ndg katter og fuggel, se mitt blogginnlegg "Fytti katta"! Fy skam sæ! Du får stappe i henne store mengder kittekatt slik at hun blir så stappmett at den ikke orker fuggel...

    SvarSlett
  4. Katta lever i beste velgående. Så har hun da heller ikke spist flere småfugler de siste to ukene...

    SvarSlett