torsdag 2. mars 2023

Uvanlig møte med oter som kom på land

 

Oter 1 (Bilde 1 - 5)





Oter 2 (Bilde 6 - 10)






Jeg rakk en kjapp fototur ned i fjæra på Skatval i Stjørdal sist tirsdag. Gråvær og regnbyger ga ikke det beste lyset og de helt store forhåpningene. Jeg hadde vel egentlig gitt opp da dette skjedde.

Litt ut for land så jeg en oter komme svømmende. Den sprang deretter lett på stranda og mot der jeg stod. Da var det bare å gjøre seg klar med fotoapparatet, delvis skjult bak en bil som stod parkert.

Oteren kom der jeg trodde den ville komme, men den ble ganske raskt klar over at den ikke var alene. Da satt den opp farten, bykset avgårde og forsvant kjapt under et lite gjerde og inn under noen "bygninger". Der vet jeg fra tidligere at den kan holde til, når den trenger litt ro og hvile.

For meg var dette første gang jeg fikk bilder av oteren på land på dette stedet.

Like ved renner en liten bekk ut på stranda. Tidligere i vinter har jeg ofte sett spor etter oter i snøen rundt denne bekken. Og, sannig dukket det ikke opp enda en oter!

Denne oteren tok "Bekkevegen" opp på land mens jeg nærmest småsprang litt nærmere for å få noen bilder. Det fikk jeg før denne oteren forsvant under et hus like ved.

Moralen er: Gi aldri opp! Når du minst venter det, dukker motivene opp. I dette tilfelle to otere på land!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar