lørdag 30. juli 2022

Nye møter med elgokser seint og tidlig på Skatval

 

Tre elgokser seint om kvelden 29.07. (Bilde 1 - 8)








Elgokse tidlig om morgenen 30.07. (Bilde 9 - 12)




To elgkyr tidlig om morgenen 30.07.

Elgoksen tidlig om morgenen 30.07. (Bilde 14 - 21)









Da er elgsesongen definitivt i gang med store elgokser på Skatval!
Fredag kveld og lørdag morgen denne uka tok jeg turen rundt til steder i grenda 
der jeg fra før har møtt på elgokser. Det skulle vise seg å stemme bra også denne gangen!

Seint på kvelden, og da siste rest av dagslyset var i ferd med å forsvinne, 
fant jeg to elgokser beitende på noen busker et stykke fra bilen jeg satt i. 
Etter hvert kom en tredje elgokse gående mot disse to. 
Dermed var det samlet tre store elgokser ved dette stedet!

Tidlig om morgenen dagen etter kom jeg først over en stor elgokse på et annet sted.
Den beitet på enga men trakk unna etter hvert, 
og gikk rolig over vegen rett ved der jeg satt.  

Den siste elgoksen, ikke riktig så stor som den andre, holdt til midt ute i åkeren.
Ved dette stedet er det sådd høyvokst raps. 
Dermed forsvant nesten elgoksen i åkeren. Bare hodet stakk opp.

Jeg fant også til sammen tre elgkyr. To av dem ble det et avstandsbilde av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar