tirsdag 21. september 2021

Mange elgmøter på Skatval i forrige uke

 

To elgokser og ei elgku mandag morgen (Bilde 1 - 5)





Elgokse tirsdag kveld

Elgokse onsdag morgen (Bilde 7 - 8)


Elgokse onsdag kveld (Bilde 9 - 10)


Elgokse torsdag morgen (Bilde 11 - 17)







Elgokse torsdag kveld (Bilde 18 - 26)












Forrige uke ble det ekstra mange møter med elgene på Skatval. Stort sett dreide det seg om elgokser som vandret alene. Ganske typisk for denne tida at oksene brer seg utover i hvert sitt territorium, nå rett før brunsten og paring med elgkyr, hvis de lykkes.

Her har jeg samlet et knippe bilder av elgmøtene fra: Mandag morgen, tirsdag kveld, onsdag morgen, onsdag kveld, torsdag morgen og torsdag kveld. Fredag dro vi på en utvidet helgetur til Sverige...

Ekstra morsomt ble det siste møtet med en av de store elgoksene. Da satt jeg godt gjemt bak noen steiner i kanten av en åker, i håp om at elgoksen skulle vise seg fram. 

Jeg lyktes med det, for rett før det ble for mørkt til å ta bilder, kom elgoksen ut av skogen og vandret i kanten ikke mange metrene unna meg. Ett av bildene ble ekstra spesielt, der elgoksen kom springende rett mot meg. Må nok innrømme at jeg skvatt litt da... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar