søndag 5. april 2020

Rådyr på foringa i hagen vår på Skatval





























































Mandag morgen for ei knapp uke siden var jeg grytidlig oppe.
Planen var å ta en lengre tur ned i fjæra på Skatval før jobbstart.

Fjæreturen ble mye kortere enn hva jeg hadde planlagt.
For da jeg stod på kjøkkenet og kokte dagens første kaffe,
fikk jeg se at vi hadde et uventet og stort besøk på foringa rett utenfor!

Tre rådyr hadde inntatt foringa for småfugl!
Både det gamle kornbandet og solsikkefrøene på bakken
falt i smak for de tre dyrene, en råbukk, ei rågeit og råkjeet fra i fjor.

Det ble mange bilder av dem, gjennom vinduene.
De ante nok at det var noe på baksida av vinduene,
for av og til hevet de hodet og så rett mot oss.

Etterhvert hadde de fått nok at havre og solsikkefrø.
Rolig ruslet de ned jordet og forsvant inn i skogen.

Dette var nok de tre individene som vi har sett rundt oss flere ganger de siste ukene.
Kanskje var det de samme som også tidligere var på besøk.
Da var det såpass mørkt at vi verken så dem, eller fikk tatt noen bilder av dem.

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder av rådyra, jeg kan nesten strekke ut hånda og ta på dem! Herlig!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren! Litt spesielt å få dem så nære...

    SvarSlett