mandag 30. mars 2020

Ekorn, rådyr, kjøttmeis, flaggspett, tysbast, snøklokker og hestehov


Ekorn (Bilde 1 - 3)








Rådyr (Bilde 4 - 6)








Kjøttmeis (Bilde 7 - 8)





Flaggspett


Tysbast (Bilde 10 - 12)








Snøklokker


Hestehov


Det er lenge siden jeg har tatt bilder av ekorn ved egen eiendom på Skatval.
De skjedde imidlertid i forrige uke.

Da var et vakkert ekorn som snarest innom foringa for småfugl vi har.
Ei litt lang tele, gjorde at jeg denne gangen bare fikk noen tette nærbilder av ekornet.

En tidlig morgen et par dager før stod tre rådyr, en bukk, ei geit og en kalv, 
rolig på åkeren og så på meg da jeg kom kjørende.

Både kjøttmeisa og flaggspetten er daglig innom foringa vår
og forsyner seg av solsikkefrøene i automaten.

Den giftige busken tysbast er tidlig ute med blomstringa.
Før den har fått ut de grønne bladene, er de rødlige blomstene sprunget ut.

Både snøklokker og hestehov står vakkert i blomst nå,
og gir bud om at våren er i gang for fullt.

2 kommentarer:

  1. Ekornet ser ut til å være i fin form! Hjelper sikkert litt å få solsikkefrø på Dregset gjennom vinteren.
    Jeg opplevde en vinter langt tilbake at et stort ekorn, en gammel hann kanskje, spiste seg gjennom en kjempemeisebolle på et par dager! Tipper den hamstra det meste da.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Ja, dette ekornet så helt frisk og rørlig ut!

    SvarSlett